Dijous 9 de novembre. El tema d'aquesta classe ha estat la joventut.
En un primer moment en xicotets grups hem intentat aplegar a un consens sobre que és el que definia aquest concepte.
A continuació, cada grup ha compartit la seua idea amb la resta. Finalment de manera conjunta i amb l'ajuda de Carles tots i totes hem estat d'acord en que es tracta d'un període de trànsit, una etapa amb característiques pròpies que ha anat variant segons l'època.
A continuació, cada grup ha compartit la seua idea amb la resta. Finalment de manera conjunta i amb l'ajuda de Carles tots i totes hem estat d'acord en que es tracta d'un període de trànsit, una etapa amb característiques pròpies que ha anat variant segons l'època.
Després ens havem dedicat a buscar i comentar quines estaven les necessitats que trobaven els joves durant aquesta etapa, les podem resumir en necessitats econòmiques, de socialització, educatives, laborals, sanitaries i de mobilitat. Llavors, el professor ens ha explicat els models de polítiques destinades a joventut; diferenciem entre polítiques de transició que basen les seues accions en preparar els joves per a l'etapa adulta, mirant cap al futur (intervenció de caràcter públic des dels serveis socials) i les polítiques afirmatives, les actuacions de les quals es realitzen a partir de les necessitats detectades.
Per entendre be els objectius d'aquestes polítiques hem passat a veure l'actual Pla de joventut. Concretament ens ha ensenyat les àrees en que es fonamenta (emancipació, transformació, benestar i territori) i dintre d'aquestes quins són dits objectius o intencions.
Ja cap al final de la classe i després de parlar d'alguns organismes a nivell estatal i provincial com és el Injuve i el Ivaj, ha compartit amb nosaltres diferents experiències d'èxit, a partir de la participació, que han aconseguit l'empoderament i l'autorganització dels joves. Un exemple d'açò és l'experiència de la Maraña.
Per acabar ens ha presentat una pincellada sobre el projecte “Creando futuro” experiència que coneixerem el dilluns 13.
Raquel Puig
No hay comentarios:
Publicar un comentario