domingo, 26 de noviembre de 2017

Animació sociocultural amb la infància

Al inici de la sessió hem comentat la sessió realitzada el dilluns sobre el projecte “CREANDO”, la veritat és que en general a tots ens ha aparegut un projecte molt útil per al foment de la participació juvenil. Hi ha companyes que han dit que era un poc sectari ja que si no comences des de el inici es possible que després no pugues accedir. Per altra banda també hem considerat que aquest projecte fomenta en un futur la participació política en la joventut.

A continuació ja ens hem posat en matèria, avui sobre l’animació sociocultural i la infància.

L’animació sociocultural es considerada educació no formal ja que s’encarrega de activitats d’oci i temps lleure amb l’objectiu de satisfer les necessitats personals encara que no ens produïsca beneficis útils. Per parlar del temps lliure infantil cal prendre com a referència l’escola.  El temps lliure és aquell que sobra després de les tasques paral·leles a l'escola com els deures o ajudar a la llar. Tenint unes certes particularitats en compte com es la protecció i salvaguarda de la seua autonomia i veure el món del joc com fonamental.

Partint del principi que l’activitat pròpia de l’Infant és el joc, hi ha que tindre com a objectiu l’activitat lúdica.  Com a objectius principals destaquem facilitar espais i equipaments lúdics no consumistes per al oci infantil, promoure la aventura, gaudir d’activitats culturals actives i participatives, educar per al us adequat i positiu del temps lliure, preveure possibles situacions de risc social, entre altres.

També trobem entre els diferents recursos i activitats d’animació sociocultural a la infància centres i associacions de temps lliure (esplais, escoltes), ludoteques (deures, joc lliure i jocs/tallers en grup), activitat educatives de vacances, equipaments i activitats d’educació ambiental o empreses d’activitats educatives.

L’acció te un fi en si mateixa i va acompanyada d’un sentiment lúdic i d’alegria. També entenem per joc tota activitat voluntària que no es dirigeix a obtenir un resultat final exterior a ella, sinó que mes be troba allò que busca en si mateixa i el desenvolupament del seu propi procés. Per lo tant el fi es sí mateix es aconseguir plaer sent una ferramenta educativa.

Les característiques del joc son: lliure, separada ja que té uns temps i un espai, incerta ja que no se sap el resultat, improductiva, reglamentada i fictícia. A més podem destacar moltes tipologies de joc i que com qualsevol activitat estan carregats de valors.

Per acabar la classe, hem entrat en un debat sobre si l’animació sociocultural en la infància deuria estar finançada pel sector públic o no ja que s’entén que els xiquets  estant en grup  poden créixer i fomentar les seues capacitats.

Des del nostre punt de vista l'animació sociocultural en la infància deuria estar a l'abast de tots els xiquets d'aquesta manera podem fomentar la participació des de ben menuts.   
                                                                                                                                                            Irene Isach

No hay comentarios:

Publicar un comentario

L'importància del grup

El dijous 23 de novembre a la classe d’animació férem teoria, estiguérem donant què és un grup, les seues característiques i els factors de...